start på hovedindhold

Mennesker har brug for mennesker

'Mennesker har brug for mennesker' er et partnerskab, som har til formål at fremme håb, recovery og adgangen til fællesskaber for mennesker med psykiske lidelser via have- og naturaktiviteter.

Vær med til at passe Sct. Hans Have

Sct. Hans Have holder hver tirsdag formiddag åbent for alle med psykiske udfordringer, som har lyst til at prøve at være en del af havens arbejdsfællesskab.

Man kan fx prøve at slå græs, luge, feje, plukke bær og kløve eller stable brænde. Alle er sammen om at passe haven.

Du kan gøre dine opgaver sammen med en ven eller en medarbejder, indtil du er tryg og klar til selv at klare opgaverne. 

Vil du vide mere?

Fotografi © Frits Ahlefeldt

Om Havefællesskabet

'Mennesker har brug for Mennesker' startede som et projekt (2023-2025), for at udvikle bæredygtige samarbejdsmodeller. Dette lykkedes, og samarbejdet mellem Sct. Hans Have, socialpsykiatrien i Roskilde Kommune og den regionale psykiatri blev fra januar 2026 en del af den daglige drift, formaliseret i en partnerskabsaftale.

 

#ALLE TIDERS ROSKILDE